Tanpa anda sedari,masih terdapat ramai pemohon kerja yang tidak tahu cara membuat resume kerja!

resume kerja

resume_header

Assalamualaikum & Salam Hormat,

Daripada  : Khairi Hafizi
Lokasi      : Petaling Jaya,Selangor
Tarikh      :

Bagaimana cara membuat resume kerja yang mampu memikat hati bakal majikan anda?

>>Klik sini jika anda lebih gemar menonton video<<

Pembaca Yang Dikasihi,

Tahukah anda bahawa ketika pertama kali menatap resume anda, seorang Pegawai Sumber Manusia hanya mengambil masa kurang daripada 1 minit untuk menelitinya. Kecuali ada ‘SUATU TARIKAN’ yang mendorong beliau untuk terus membaca.

Dan tahukah anda penulisan resume kerja tanpa perancangan akan menghasilkan resume yang sama seperti resume-resume yang lain. Jadi sekiranya tiada ‘SUATU TARIKAN’ yang memikat hati Pegawai Sumber Manusia, beliau akan tolak tepi resume anda tanpa melihat isi kandungan. Malah apa yang lebih sadis lagi, mereka membuang atau memadam resume yang anda hasilkan saban hari tanpa rasa bersalah.

Itulah masalah utama pemohon kerja di Malaysia. Mereka tidak tahu (pura-pura tahu) cara membuat resume kerja yang betul..!

resume kerja

Ah,penat aku hasilkan resume,mereka delete macam tu je?

YA.Itulah hakikat dan realiti yang harus anda terima jika resume kerja anda tidak memenuhi ‘citarasa’ mereka. Adakah resume seperti ini yang anda harapkan? Atau anda ingin mengetahui ‘SUATU TARIKAN’ tersebut?

Mari kita lihat dahulu apakah masalah-masalah yang sering dihadapi oleh seorang bakal pekerja dalam penulisan resume.

Antara masalah dalam penulisan resume kerja adalah:


Masalah #1

Menulis Resume Tanpa Strategi Yang Betul

Dengan teknologi dan informasi yang mudah didapati, anda mungkin tiada masalah mencari sumber rujukan dalam penulisan resume. Selain itu, anda juga boleh membuat sedikit rujukan melalui keluarga dan rakan anda. Namun sebenarnya tanpa panduan dan strategi yang betul, tindakan anda adalah sia-sia. ATAU mungkin juga dengan lambakan informasi berkaitan penulisan resume kerja di internet akan membuat diri anda overload dan akhirnya tidak tahu panduan mana yang perlu diikuti.


Masalah #2

Terlalu Banyak Kesalahan Ejaan

Masalah ini memberi gambaran yang sangat negatif terhadap diri anda daripada kaca mata majikan. Ini secara tidak langsung menggugat kredibiliti anda sehingga menutup peluang kerjaya anda.Mungkin hanya kerana satu kesalahan ejaan,resume kerja anda sudah berada di dalam tong sampah! Bak kata pepatah,”Kerana Nila Setitik,Rosak Susu Sebelanga.”


Masalah #3

Maklumat Yang Tidak Lengkap

Ramai di antara pemohon pekerjaan tidak meletakkan maklumat yang lengkap. Dalam kata yang lain, maklumat yang perlu majikan ketahui tiada dalam resume anda.”Apa maklumat penting itu?” Itu RAHSIA yang akan saya kupas dalam eBook ini.


Masalah #4

Tiada Gambar / Gambar Tidak Sesuai

Dalam penulisan resume, salah satu elemen yang wajib diletakkan adalah gambar anda. Oleh hal demikian, ia secara tidak langsung, memberikan tanggapan pertama terhadap anda.


Masalah #5

Melipat Resume

Perkara ini tidak seharusnya berlaku dimana anda melipat resume kerja dan hantar melalui sampul surat yang tidak sesuai. Walaupun hal ini nampak remeh namun ia adalah kesalahan-kesalahan yang tanpa kita sedari memberi gambaran negatif terhadap diri kita.

Saya telah pun dedahkan kepada anda kesalahan-kesalahan yang perlu anda hindari dalam penulisan resume..

“Baiklah,sekarang anda pilih sama ada........”

resume kerja

Pilihan #1- Meneruskan pembacaan

Jika ini pilihan anda, anda bakal didedahkan dengan  cara-cara membuat resume yang terbaik sekaligus mampu membantu anda mendapatkan kerja yang diidam-idamkan. Syabas saya ucapkan kepada anda kerana kemahuan untuk memperbaiki diri anda!
 
Pilihan #2Tamatkan pembacaan di sini

Teruskan dengan gaya hidup lama anda.Mungkin anda selesa menjadi seorang penganggur terhormat.Semoga berjaya!

Bagi yang membuat Pilihan #1,terima kasih dan tahniah saya ucapkan ! Teruskan membaca......

Semua orang termasuk saya sendiri inginkan yang terbaik dalam hidup mereka:


Nak kerja gaji besar


Nak rumah besar


Nak pakai kereta mewah


Nak balas jasa ibubapa bila dah dapat kerja yang 'best'

 
Nak bagi kemewahan untuk isteri dan anak-anak..

        Senang cerita, semua perlukan DUIT! DUIT! DUIT!

resume kerja

TETAPI....

"Macam mana nak ada duit kalau tak ada kerja?? Dan macam mana nak dapat kerja kalau tak tahu cara membuat resume yang betul?"

sebab....


Bila tak tahu nak hasilkan resume kerja yang berkualiti,macam mana nak pikat hati pegawai penilai?



Bila tak dapat pikat hati pegawai penilai,macam mana nak dipanggil temuduga?



Bila tak dipanggil temuduga,macam mana nak dapat kerja?



Bila tak dapat kerja,macam mana nak ada gaji?



Bila tak ada gaji,macam mana nak hidup senang dan capai semua impian anda tu?

Cuba anda bayangkan perasaan insan-insan yang mengharapkan kejayaan anda terutamanya ibubapa anda namun harapan mereka itu hanya sekadar angan-angan kosong bila anda tak dapat sebarang pekerjaan dan hanya menganggur...Tak rasa bersalahkah anda sebagai anak?

Atau mungkin anda seorang yang telah mendirikan rumahtangga,bagaimana keadaan makan minum isteri dan anak-anak kalau anda tak dapat kerja?Tergamakkah anda melihat mereka hidup merempat 'kais pagi makan pagi,kais petang makan petang'..? Silap haribulan,boleh bercerai-berai.....

Namun,setiap masalah ada jalan penyelesaiannya,bukan?

“Panduan Ini Akan Membantu Anda Banyak Perkara Berkaitan RESUME. Dan Mungkin Tanpa Anda Sedari, Terdapat KESAN-KESAN Lain Yang Akan Dilalui Sekiranya Anda Buat Acuh Tak Acuh Berkenaan Dengan Penulisan Resume.”


 

Kesan Negatif #1

Memberi Pandangan Serong Oleh Keluarga Serta Masyarakat


Disebabkan anda tidak diterima untuk bekerja,anda kini digelar sebagai ‘penanam anggur’. Sedikit sebanyak ianya menggangu emosi bukan sahaja diri anda malah seluruh keluarga anda.

 

Kesan Negatif #2

Suara-Suara Ejekan Mula Kedengaran


Walaupun anda mempunyai kelulusan yang tinggi, namun disebabkan anda tidak mempelajari teknik serta strategi cara membuat resume boleh membawa kepada suara-suara ejekan yang ‘hadir’ dalam kehidupan anda.

 

 

Kesan Negatif #3

Ekonomi Merudum Saban Hari


Pada mulanya mungkin ianya tidak membawa kesan yang ketara. Namun ianya akan dirasai apabila simpanan anda mula menunjukkan paras ‘berbahaya’. Oleh sebab anda tidak diterima bekerja, anda juga tidak mempunyai sumber pendapatan.

Dan apa yang lebih menyedihkan lagi, sekiranya anda seorang individu yang telah berkeluarga ianya akan memberikan kesan yang mendalam yang akan menyebabkan perkara yang lain berlaku. Contohnya pertelingkahan, pergaduhan suami isteri, perceraian, penderaan dan sebagainya.

 

Kesan Negatif #4

Dunia Kelihatan Tiada Sinaran


Pada peringkat ini, situasi yang sangat serius di mana tiada kawalan emosi yang mampu menyelesaikan masalah ini. Di negara maju, perkara ini seolah-olah menjadi perkara biasa. Contohnya di negara Jepun, terdapat kes di mana seorang remaja yang tidak mendapat sebarang pekerjaan setelah menghantar berpuluh-puluh permohonan. Walaupun dia mempunyai kelayakan yang baik namun ianya bukan ‘tiket’ untuk mendapat pekerjaan yang diidamkan. Disebabkan terlalu kecewa, dia mengambil keputusan untuk menamatkan riwayatnya sendiri.

 

Kesan Negatif #5

Kadar Jenayah Kian Meningkat

Anda boleh baca akhbar dan laporan. Sentiasa akan berlaku jenayah-jenayah di keratan tersebut. Terfikirkah anda apakah puncanya? Puncanya mereka tiada pendapatan dan mencari jalan mudah untuk memperolehnya. Sanggup mencuri, merompak, samun, membunuh dan sebagainya. Dan puncanya, mereka penganggur yang tidak mendapat pekerjaan.

Nak tahu rahsia macam mana nak buat resume anda 'stand out from the crowd' sekaligus mendapat kerja yang anda idam-idamkan?

Memperkenalkan...


cara buat resume
Berformat pdf
Format ebook adalah PDF iaitu buku maya yang hanya boleh dibaca melalui komputer/laptop/smartphone menggunakan perisian khas Adobe Acrobat Reader. Anda juga boleh mencetak ebook ini bagi memudahkan anda untuk membacanya dan membawa ke mana-mana sekalipun.


 

Mungkin jauh di lubuk hati anda,

"Bagaimana ebook ini boleh bantu aku dapat kerja?"

Baiklah,antara perkara yang akan didedahkan di dalam ebook ini adalah:
 

Pendedahan #1

TAK KENAL MAKA TAK CINTA. Oleh itu, ebook ini menerangkan secara terperinci bermula daripada definisi resume itu sendiri sehingga strategi cara-cara membuat resume kerja yang terbaik. Hal ini adalah khas kepada pemohon kerja yang tidak mempunyai sebarang pengalaman dalam penghasilan resume dan kepada mereka yang mempunyai pengalaman namun gagal dalam mendapatkan pekerjaan.

Pendedahan #2

Kebanyakan panduan penulisan resume ini didedahkan oleh seorang PENULIS RESUME PROFESIONAL dari Eropah yang berpengalaman dalam proses menapis resume pemohon kerja.

Pendedahan #3

PANTANG LARANG yang perlu anda ketahui dalam penulisan resume yang boleh menyebabkan resume anda dibuang sebelum di baca. Mengabaikan pantang larang ini akan menyebabkan segala usaha dan masa anda merangka resume menjadi sia-sia.

Pendedahan #4

Cara menambat hati majikan melalui ‘FIRST IMPRESSION’ atau Tanggapan Pertama terhadap resume. Ini merupakan impian setiap pemohon kerja bagi mengatasi persaingan yang hebat daripada pemohon-pemohon lain.

Pendedahan #5

Bagaimana untuk hasilkan ‘PERKATAAN BOMBASTIK’ yang mampu membuat bakal majikan kagum dengan anda.Ebook saya ini mempunyai 100 perkataan bombastik khas untuk anda!

 Pendedahan #6

Teknik _______ merupakan perkara yang wajib anda ketahui dalam penulisan resume. Ianya boleh digambarkan seperti ‘EMAS’ dalam penulisan resume.Rugi jika anda abaikan!Ebook ini akan bongkarkan ‘EMAS’ tersebut kepada anda.

Pendedahan #7

Contoh-contoh penggunaan KATA KUNCI yang strategik dalam membina kepercayaan bakal majikan. Semua orang boleh menulis apa yang mereka suka dalam resume namun Pegawai Sumber Manusia yakni mereka yang membaca resume anda bukanlah seorang yang bodoh untuk mempercayai segala kata anda.Di sinilah pentingnya pengolahan ayat dengan menggunakan KATA KUNCI yang strategik.

Pendedahan #8

Jangan sesekali letakkan__________ kerana ia akan mengurangkan peluang anda untuk dipanggil temuduga! Nak tahu apakah ia?? RAHSIA.........

Pendedahan #9

Secara purata, pembaca resume kerja yakni mereka yang ditugaskan untuk menapis resume pemohon mengambil masa hanya kurang daripada 1 MINIT sahaja untuk meneliti setiap resume.Ebook ini akan mendedahkan kepada anda STRATEGI PENGGUNAAN MASA YANG TERHAD itu dengan sebaik-baiknya lantas memikat hati si pembaca.

Pendedahan #10

Ebook ini juga akan menerangkan tentang PENGGUNAAN ANGKA di dalam resume yang akan membuatkan resume anda kelihatan lebih profesional.

Pendedahan #11

Senarai PEMBUNUH’ resume yang akan diterangkan secara terperinci.

 Pendedahan #12

Mungkin anda mempunyai banyak pengalaman kerja namun kesemuanya bukan dari bidang profesional. “Boleh ke nak pikat hati majikan kalau saya tergolong dalam kategori ini?” Ya, sudah tentu boleh. Ebook ini akan bantu anda selesaikan masalah tersebut.

 Pendedahan #13

Mungkin anda merupakan seorang graduan yang baru menamatkan pengajian. Kebanyakan graduan tidak mempunyai sebarang pengalaman kerja,bukan? Panduan ini akan mendedahkan kepada anda TEKNIK bagaimana hendak mengatasi masalah tersebut lantas menjadikan resume anda kelihatan profesional dan mantap!

Masih tak percaya dan ragu-ragu??

Lihat testimoni mereka yang telah membaca Ebook ini:


 

Secara ringkasnya , resume ialah 'first impression' bakal majikan anda terhadap anda. Menghasilkan resume yang berkualiti menyebabkan anda berpeluang tinggi untuk dipilih dan ditemuduga oleh syarikat yang anda impikan.
ebook ini sesuai bagi mereka yang tak pandai tulis resume dan tak tahu nak tulis resume yang menarik. Hanya 'tweak' sedikit sahaja resume anda yang sedia ada berpandukan ebook ini dan hasilnya terjadilah resume yang memikat :)

ps : ebook ini bukan untuk 'fresh graduate' sahaja tetapi boleh digunakan oleh pekerja senior yang ingin mencuba nasib untuk memegang jawatan yang lebih tinggi di syarikat lain.

ikhlas.
Safwan Seth
www.safwanz.com

Ebook yang wajib dimiliki oleh anda yang sedang berusaha untuk menempatkan diri dalam mana-mana sektor pekerjaan. 

Tiada guna jika anda merupakan graduan yang berfrofil tinggi di universiti, kolej mahupun sekolah, namun anda gagal mempersembahkan kelebihan anda melalui resume, iaitu perkara pertama yang akan dinilai oleh bakal majikan anda. 

Justeru dapatkan ebook ini segera, perbaiki kaedah persembahan resume anda dgn panduan yang saya kira tidak saya perolehi ketika saya sedang mencari pekerjaan 8 tahun yang lalu..percayalah, jika anda mengguna pakai tips-tips yang diberikan oleh penulis dengan cara yang betul, maka anda berupaya membuka mata bakal majikan anda, sekaligus menjadikan andalah calon yang akan disenarai pendekkan!

ikhlas.
Nurul Hazline Rosli
-Kakitangan Awam-

Terbaik. Tidak disangka terdapat banyak cara untuk menghasilkan resume yang mantap dan cukup lengkap untuk memujuk majikan terutamanya. 

Saudara Khairi telah menerapkan setiap genap sudut yang perlu diambil tahu oleh sesiapa yang ingin menghasilkan satu resume yang SUPERB dan POWER. Bagaimana cara menghasilkan resume yang betul-betul lengkap segalanya diterangkan dalam ebook ini. 

Kagum saya sementara melihat begitu terperinci sekali penulis mengutarakan tips dan panduan resumenya. Saranan saya, jika anda dapatkan ebook ini teliti satu persatu isi kandungannya dan anda juga akan berkata "SUPERB". Akhir sekali, panduan ini adalah panduan yang 'wajib' untuk anda miliki jika anda ingin mendapatkan kerja yang anda idam-idamkan. Gerakkan langkah anda yang pertama ini untuk mencapai kejayaan dalam permohonan kerja dengan mendapatkan ebook yang hebat ini. 

Selamat berjaya saya ucapkan.

ikhlas.
Muhd Khairul Fakrullah B. Mohd Noh
@Cikgu Loh
www.lepasanspm.com

Pada mulanya saya berasa agak ragu-ragu untuk membeli ebook ini kerana tidak yakin ia dapat membantu saya mendapat pekerjaan yang diidamkan. 

Namun, setelah membaca dan mengaplikasikan tips dan 'rahsia' yang dibongkar oleh saudara Khairi, saya rasa sangat berbaloi ditambah pula dengan 3 bonus percuma yang betul-betul membantu saya dari mula proses merangka resume sehingga ke sesi temuduga. 

Ebook ini sangat sesuai bagi graduan yang baru menamatkan pengajian  seperti saya kerana ia satu panduan yang tidak pernah saya ketahui sebelum ini. Alhamdulillah,sekarang saya sudah mula bekerja di sektor swasta.

Terima kasih.

Yang ikhlas,

Nornaritamurniati
-kakitangan swasta-

Lambakan peluang pekerjaan di Malaysia bukanlah satu tiket untuk kita mendapat kerja yang diimpikan. Dengan pertambahan bilangan graduan setiap tahun,persaingan bagi merebut tempat di alam pekerjaan menjadi semakin sengit.

Bagi mengatasi masalah ini,pemohon kerja perlu bijak dalam merangka resume yang profesional dan berkualiti.Ebook 'Rahsia Resume Superstar Dibongkar' ini merupakan satu panduan lengkap yang wajib dimiliki oleh pemohon.Aplikasikan setiap petua emas yang dikupas oleh saudara Khairi dan saya yakin anda mampu menambat hati majikan walau pun hanya dengan beberapa helaian kertas resume anda.

Selamat maju jaya.

Yang benar,
Nor Raihan Mohd Rashid
-Pendidik-

Bagi saya,ebook ini sangat sesuai untuk sesiapa sahaja.Bukan para graduan saja yang wajib memiliki ebook ini,malah golongan yang dah bekerja pun boleh memiliki ebook ini jika anda ingin merasai pengalaman kerja di tempat baru.

Secara jujurnya,segala RAHSIA di dalam ebook ini memang belum pernah saya baca di mana-mana.Ia satu pendedahan yang sangat berguna bagi mereka yang ingin menghasilkan resume yang mantap.Syabas Khairi !

Yang benar,
Khairul Zaman Rashdi
-Staff Syarikat Minyak & Gas-


resume

Jika anda membaca tulisan ini sekarang ketahuilah bahawa anda sudah sampai ke penghujungnya dan anda sememangnya benar-benar berminat untuk 
MENGETAHUI CARA MEMBUAT RESUME GAYA SEORANG PAKAR’

Tapi sayang, minat anda itu tidak akan ke mana-mana jika anda berpeluk tubuh tidak mengambil apa-apa tindakan. Dengan tindakan bijak anda sahaja yang akan menjadikan minat anda ini sebagai satu realiti.

 

Oh ya,tunggu dulu..!

resume kerja

ADA BONUS!

Oleh kerana anda telah membaca sehingga peringkat ini, saya ingin hargai masa yang anda luangkan dengan pemberian 4 BONUS. Dengan setiap pembelian eBook 'Rahsia Resume Superstar Dibongkar', anda layak menerima 4 bonus tambahan secara PERCUMA..!




TIPS COVER LETTER POWER
(BERNILAI RM20)







34 TEMPLATE RESUME
(BERNILAI RM10)




RAHSIA KEJAYAAN TEMUDUGA
(BERNILAI RM30)




TEKNIK EFEKTIF MENCARI KERJA
(BERNILAI RM25)

free_resume

 

"Khairi,saya betul-betul berminat untuk dapatkan eBook ini.Berapa harganya?"

Baiklah.Disebabkan kesungguhan anda untuk membongkar RAHSIA yang terdapat di dalam eBook ini,saya terpaksa mengalah......

eBook 

'Rahsia Resume Superstar Dibongkar

4 Bonus Percuma 

=RM30.00 SAHAJA! 


 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ 

Bukan itu sahaja..

kami juga menawarkan jaminan pulangan wang selama 30 hari kepada anda!


Dijamin puas hati..!!




Klik butang 'Dapatkannya Di sini' di bawah untuk

ke halaman pembelian sekarang!


      

 

3 Sebab Mengapa Anda Perlu Dapatkan Ebook Ini Sekarang:

 Harga ebook akan dinaikkan pada bila-bila masa.Kalau anda seorang yang kaya,anda boleh tunggu sehingga harga ebook ini melambung tinggi.

Jualan ebook ini mungkin akan ditutup suatu masa nanti kerana ia satu pendedahan     kontroversi.Pada waktu itu,anda sudah tidak berpeluang untuk membeli..ruginya!

Rahsia di dalam ebook ini mungkin akan diketahui umum dan lebih ramai yang akan mendapat pekerjaan setelah mengaplikasikan rahsia di dalam ebook ini.Perkara ini akan menyempitkan peluang anda untuk mendapatkan pekerjaan.
 


Tunggu apa lagi? Dapatkan sekarang atau anda mungkin menyesal!



Kini,anda sudah sampai ke penghujung dan peluang anda untuk mendapatkan kerja yang anda idam-idamkan selama ini semakin cerah dengan rahsia yang telah dirungkai di dalam ebook ini. Saya tak mungkin dapat mengubah nasib anda kerana hanya anda yang mampu mengubahnya..Mulakan langkah bijak anda sekarang!

"It is not in the stars to hold our destiny but in ourselves"           -William Shakespeare-

  

Salam Sukses,

      

     




Diterbit dan Diedarkan oleh:

Khaizara Digital Marketing (TR0120569-W)
A 240 Jalan Bayan, Seberang Takir,
21300 Kuala Terengganu,
Terengganu Darul Iman.

Call/SMS/Whatsapp: 014-8455001
Email: khairihafizi@gmail.com

Like kami di Facebook untuk mengetahui tips-tips berkenaan penulisan resume
yang akan dikemas kini dari masa ke semasa